Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2009

Μυθοι γυμναστικης και διατροφης.

Περνοντας ελαχιστη ωρα μεσα στα γυμναστηρια σιγουρα θα εχετε παρει μερος σε συζητησεις περι διατροφης, γυμναστικης, πως να γινει καποιος πιο γραμμωμενος κτλ κτλ. Δεν αργει καποιος να δει πως υπαρχουν συγκεκριμενες αποριες οι οποιες συνηθως συβοδευοντε με συγκεκριμενες απαντησεις. Δυστυχως λανθασμενες τις περισσοτερες φορες.

Ερωτησεις του τυπου : "Ποσες επαναληψεις πρεπει να κανω για να γραμμωσω και να μην φαινομαι φουσκωτος?" "Ποσο πρεπει να τρωω" και σιγουρα το καλυτερο "πως να εχω καλυτερους δικεφαλους?".

Η λιστα ειναι ατελειωτη και συνηθως η απαντησεις δινονται απο τους "εμπειρους" του καθε γυμναστηριου του οποιου τα χερια ειναι διπλασια σε ογκο απο απο τα ποδια του(ναι αυτο ειναι κακο), κανει την ιδια γυμναστικη εδω και 10 χρονια και το σωμα του δεν εχει αλλαξει καθολου απο την πρωτη μερα που σηκωσε βαρη.
Αυτοι οι τυποι εχουν δημιουργησει μυθους οι οποιοι ειναι πιο παλιοι και απο τις πετρες.

Παρακατω ειναι μερικοι απο τους πιο διασημιου μυθους γυμναστηριου. Την επομενη φορα, λοιπον, που καποιος θα σας πεταξει εναν απο τους μυθους που κυκλοφορουν, μπορειτε ανετα να γελασετε με την ελειψη γνωσης του καθε φτασμενου.



1. Κανοντας πολλες επαναληψεις κανεις γραμμωση, ενω με λιγες κανεις ογκο.

Ενας απο τους πιο κοινους μυθους. Δεν ξερω ποτε η yoga και pilates μας περασαν αυτο το πραγμα στο μυαλο, αλλα μας επεισαν πως αν κανουμε βαρη με λιγα κιλα και πολλες επαναληψεις οι μυες μας θα ΜΕΤΑΜΟΡΦΟΘΟΥΝ ΜΑΓΙΚΑ σε εναν ωραιο και γραμμωμενο μυ χωρις να ειναι μεγαλος ουτε φουσκωτος. Αντιθετα, αν κανεις πολλα κιλα τοτε θα παρεις το σχημα φουσκωτου και αχαρου. Αν πιστευετε τα παραπανω τοτε σιγουρα πιστευετε και στον Αγιο Βασιλη.

Αυτη ειναι η αληθεια: Η μεγαλυτερη διαφορα ενος γραμμωμενο μυ και ενος "φουσκωτου" ειναι το ποσοστο λιπους που τον καλυπτει. Δηλαδη, οι γραμμωμενοι μυες που ολοι θελουν ειναι αποτελεσμα της ΕΛΕΙΨΗΣ λιπους ωστε οι μυες να ΜΗΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΤΡΩΜΑΤΑ λιπους.

Αν σκεφτουμε πως το σχημα του καθε μυ ειναι αναλογο με τον ογκο του, τοτε ο μονος τροπος για να σχηματισουμε τους ποθητους μυες ειναι με βαρη και προπονηση αναμεσα σε 6-15 επαναληψεις.


2. Μονο με αεροβια γυμναστικη καις λιπος.

Κατα την αεροβια γυμναστικη, το σωμα μας χρησιμοποιει κυριως λιπος για ενεργεια. Αυτο απο μονο του δεν λεει πολλα. Πολλοι απο εσας γνωριζουν τις "ζωνες" γυμναστικης και ειδικα εκεινη στην οποια καποιος καει κυριως λιπος. Αυτη ειναι η ζωνη ελαφριας γυμναστικης, μολις αρχισεις να αυξανεις την ενταση φευγεις απο την καυση λιπους.

Εδω ειναι η παγιδα. ΠΑΝΤΟΤΕ καις λιπος, απλα σε διαφορετικους ρυθμους.

Οταν εισαι στην ζωνη καυσης λιπους μπορει να καψεις 300 θερμιδες απο τις οποιες οι 70% να ειναι απο λιπος. Με αεροβια υψηλης εντασης θα καψεις 600 θερμιδες αλλα μονο οι 40% θα ειναι απο λιπος. Μαντεψτε ομως! Με την υψηλη ενταση εκαψες πιο πολυ λιπος (240 θερμιδες αντι για 210) και για 24 ωρες μετα θα συνεχισεις να καις λιπος λογω μεταβολισμου.

Τα βαρη οχι μονο καινε περισσοερες θερμιδες την ωρα απο την αεροβια, αλλα επισης ανεβαζουν τον μεταβολισμο περισσοτερο και μαλιστα με την μυικη αυξηση οι θερμιδες που καταναλωνει το σωμα σου ειναι πολλαπλασιες ακομα κ οταν δεν κανεις τιποτα.

3. Κοψε τους υδατανθρακες το βραδυ για να καψεις λιπος.
 

Κοβωντας υδατανθρακες, κοβεις θερμιδες. Σιγουρα μπορει να χασεις λιγο λιπος αλλα δεν ειναι το ιδιο αν κοψεις την πρωτεινη αντι για λιπος δεν θα ειχες το ιδιο αποτελεσμα?
Οι υδατανθρακες το βραδυ δεν ειναι το κλειδι. Μπορει καποιος να φαει υδατανθρακες πριν κοιμηθει. Μερικοι ανθρωποι κοιμουνται καλυτερα αν εχουν καταναλωσει υδατανθρακες πριν τον υπνο γιατι βοηθανε στην εκριση σεροτονινης η οποια συνδεετε με τον υπνο. Η αληθεια ειναι πως ειναι οι μεριδες σου ειναι μεγαλες ολη την μερα το να κοψεις τους υδατανθρακες την νυχτα ειναι ανουσιο. Προτιμωτερο ειναι μικρες αλλαγες κατα την διαρκεια της νυχτας παρα μια μοναδικη δραστικη αλλαγη το βραδυ.

4. Μην φας το βραδυ γιατι δεν θα τα καψεις

Συνεχιζοντας τον μυθο νουμερο 3, ΚΑΙΣ ενεργεια κατα την διαρκεια της νυχτας. Ειδικα οι γυναικες ειναι κολημενες με αυτον τον μυθο: " Δεν τρωω το βραδυ γιατι παχαινω", "εκοψα το βραδινο γιατι εβαλα 2 κιλα".

Δεν ειναι ΠΟΤΕ τρως αλλα ΠΟΣΟ τρως. Οταν παχαινει καποιος οφειλεται στις εξτρα θερμιδες ολη μερα και οχι στις βραδινες. Στην πραγματικοτητα, 8 ωρες υπνου καινε πιο πολλες θερμιδες απο 3 ωρες στο γραφειο, αρα γιατι να τρως τοτε και να μην τρως την νυχτα που καις πιο πολυ?

Συνεχεια στο δευτερο μερος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου